death people

Selamat pagi, 
Pagi ni aku nak ceritakan mengenai pengalaman aku bermimpikan kematian lagi~~
Pada mulanya aku mimpikan saudara kandungku yang meninggal dunia tetapi masih belum dikapankan lagi. Pada waktu itu, kami berada dalam kenderaan (UNSER) di mana ayahku bertindak sebagai pemandu kereta berkenaan. Tapi benda yang paling tak best adalah aku(bersama seorang lagi saudara kandungku) yang dikehendaki menjaga jenazah itu daripada terjatuh dari tempat duduk penumpang ( mentang-mentang itu mimpi aku, aku yang kena jaga..adeh..dah lah aku ni penakut bab-bab jenazah ni..ish ish ish) di sepanjang perjalanan yang aku sendiri tak tahu ke mana arah tuju yang ayahku nak bawa jenazah berkenaan ..Al kisah bermula apabila di dalam kekalutan menjaga jenazah itu daripada terjatuh ditambah pula dengan kerisauan jenazah itu bangun semula, boleh pulak aku ditinggalkan sendirian untuk mengawal keadaan..yang lagi sorang tukang jaga tu pergi duduk kat seat belakang sebab ketidakselesaan untuk menunduk dalam kenderaan tersebut. Selepas teman aku tu ke belakang, boleh pulak jenazah tersebut bergerak-gerak dan bangun daripada pembaringan.Part ni yang aku tak suka..jenazah tu nak keluar dari kereta tu tapi aku tak bagi.hish memang nak kena setan-setan ni sebab berlakon jadi family aku dalam mimpi- tengah-tengah berperang ngan jenazah tu sampai dicakar-cakar tetiba mimpi bertukar ke arwah pak cikku pula, pelak dia memang ku lihat pelik persis gaya jembalang yang pernah memasuki tubuh badan seseorang yang aku kenal. Pandangannya memang tajam tetapi aku tidak fokus ke mata dia sebaliknya aku fokus macammana nak halau jembalang itu sambil mulutku membaca ayat suci Al-Quran yang aku masih ingati ketika itu (bulat mata dia bila aku baca Al-Fatihah dan Ayat Kursi). Kebiasaannya aku memang akan terjaga dari tidur segera tetapi kali ini agak berbeza kerana aku cuba untuk psycho jembalang berkenaan yang menyerupai arwah pak cikku..dan antara percaya ngan tak percaya, untuk menghalau jembalang berkenaan dari mimpi aku, aku cuma tanya kat dia antara kau ngan jembalang yang lain sapa lagi kuat, gara-gara enggan menjawab soalan aku itu jembalang itu terus hilang dari mimpi aku,dan akhirnya mimpi aku terus berhenti takat di situ sahaja dan aku pun terus terjaga dari mimpiku itu..Aneh, tapi itulah mimpi yang aku mimpikan malam tadi. sajalah aku kongsikan kat sini sebab aku tak tau nak citerkan kat sapa lagi..
ok.sekian sahaja dariku setakat ini..sehingga ketemu lagi~~

Tiada ulasan:

the follower

networked Blogs