Wawasan 2020

bendera berkibar di angkasa
lambang negara gagah,
rakyat sepakat sehati sejiwa,
tekad berbakti dengan megah,
hadapi cabaran masa muka,
penuh tenaga murni,
bakti dicurah searah sehala,
dengan wawasan yang suci.

wawasan meningkat kemajuan
tiada lagi kepincangan
kemewahan rata dirasai
bersama kita nikmati

WAWASAN 2020 satu pandangan jauh
bukan impian malah kenyataan
bersama kita jayakan...


*************************************************************************
hrmm.... teringat pulak aku dengan lagu ni sampai boleh tulis semula lirik tanpa mana2 rujukan.(maaflah kalau ada tersalah tulis lirik..huhu..saya cuma insan biasa)
Masa zaman sekolah dulu selain lagu Sekolah dan Negaraku, lagu ini pun akan turut dinyanyikan beramai-ramai di tapak perhimpunan sekolah. Dulu, masa nyanyi, aku tak paham sangat pun liriknya, tapi bila dinyanyikan semula pada waktu sekarang aku mula memahami lirik lagu ini. Wawasan 2020... entah akan tercapai atau tidak.sekarang ni dah tahun 2011..entahkan sempat atau tidak untuk merasakan tahun 2020..hehe

nak tahu? dulu zaman-zaman sekolah memang aku suka lagu-lagu patriotik ni. Mungkin disebabkan tarikan guru-guru muzik aku yanng hebat-hebat, aku masih suka dengar lagu patriotik ni. terima kasih Cikgu Putri, Cikgu Majid, dan cikgu Dzohirudin..hehe..walaupun pelik tapi ketiga-tiga mereka telah berjaya membuatkan aku suka dengan subjek Pendidikan Muzik. Moga lebih banyak lagu-lagu patriotik diputarkan di radio kerana mesejnya bagus-bagus.

Tiada ulasan:

the follower

networked Blogs