Tanya sama Allah

Pernah tak korang ada masalah yang tak tahu nak dirujuk dengan siapa? Hmm..nak tanya kepada Pa and Ma macam tak sesuai, nak tanya pada kawan takut kene gelak dan lain2.Hhmm..kalau ye..meh cuba satu cara/ jalan nak dapat penyelesaian.. cara ni saya pernah cuba suatu ketika dahulu( masa form 5) dan memang menjadi. cuma biasalah manusia kan pelupa..saya pun lupa cara ni sampailah sebentar tadi roomate saya berkongsi cerita dengan saya. Nak tahu apa caranya? Ha..baca ni...

1. Korang kenal pasti masalah paling utama korang
2. Amik Al-Quran yang ada tafsir( wudhuk dulu yek) ataupun korang guna tafsir terus pun boleh..
3. Point mana2 ayat dan baca ayat tersebut berserta MAKSUD nya sekali..

InsyaAllah pasti ada jalan penyelesaian yang ada diberitahu dalam bacaan korang tu..tapi hati2..jgn salah faham pulak. korang kaitkan masalah korang dengan maksud ayat tu.. InsyaAllah korang akan bertemu dengan cahaya petunjuk DARI-NYA.Apa-apa pun niat paling penting..Jangan salah guna yek..Wallahualam

p/s: saya ni manusia biasa, kalau ada sebarang perkongsian..kita kongsi sama-sama.tak kisah korang siapa..

Tiada ulasan:

the follower

networked Blogs