baru ku perasan

 Baru ku perasan....

bila kerap sangat sakit benda yang sama, otak akan syorkan ubat yang sama juga untuk kita guna..bagi kes saya ,

batuk      : cari ubat batuk Hurix
selsema   : cari ubat selsema pil kat farmasi
sakit tekak : makan strepsil yg strong n vitamin c punya..
sakit perut  : seboleh-bolehnya nak minyak Afiat..kalau takde cari krim panas susu kambing..terbaru ni pakai     losyen mujarab je..
sakit pale    : cari bam tiger ..guna bam takdelah terasa ada benda mengalir kat kepala..
sakit kepala or migrain   : cari panadol

tapi...tu semua perlukan kos yang boleh tahan juga ler..so nak jimat pergi klinik 1 Malaysia sebab bayar singgit tapi kalau saya nak free saya pun pergilah klinik UiTM ...Jadi dah penat2 cari ubat, kene lah makan..jangan bazir pulak..mahal wo kos perubatan...kalau tak caya pergilah beli ubat sendiri...huhu

2 ulasan:

Ara Nadea berkata...

jaga kesihatan ye cik yati :)

CeNDeRa KeNaRi berkata...

baik~~hehe

the follower

networked Blogs